A ketogén diéta előnyei és hátrányai, avagy mindent a ketózisról

Ketózis szív egészsége, Ketózis, ketogén diéta és hatása az emberi szervezetre

Nem is gondolná, hol csúszhat félre a diéta Azt már sokan tudják, hogy a ketogén diéta olyan táplálkozási szabályrendszer, melyben az extrém alacsony szénhidrátbevitel mellett a főként állati eredetű zsírok és zsíros húsok, halak, valamint az alacsony szénhidráttartalmú zöldségek fogyasztása kapja a fő szerepet.

Please wait while your request is being verified...

A szinte csak ezekből az anyagokból való tápláléknyerésre testünknek azonban át kell állnia. De hogyan néz ki az egészséges anyagcserefolyamat? A megfelelő működéshez hosszú távon minden ketózis szív egészsége szükségünk van.

ketózis szív egészsége

Farkas Kitti. Egyúttal arra is felkészül a test, hogy esetleg tartósan nem lesz szénhidrát, és ezért más üzemanyagot zsírt kell a sejteknek rendelkezésre bocsátani.

De mi a helyzet az étrend hosszú távú hatásával? Ezeket a hatásokat úgy érik el, hogy a magas szénhidráttartalmú ételeket zsíros, fehérjében gazdag ételekkel helyettesítik, amelyek végül ketózist hoznak létre a szervezetben: természetes anyagcsere-állapot. Ilyenkor a test szénhidrát helyett a zsírt égeti el, mint üzemanyagot. A ketózisról tudni lehet, hogy rövid távú fogyás esetén csodát tesz. Kim Williams, az Amerikai Kardiológiai Főiskola korábbi elnöke szerint senkinek sem szabad hosszú távon ketogén étrendet tartani — hacsak a súlycsökkenés nem fontosabb, mint az élettartam.

De eközben a vércukorszint kontrollja végig tökéletesen működik! Egy fogyás beindítása tehát történhet egy rövid ideig tartó, alacsony szénhidrátbeviteles szakasszal. A gondok ott kezdődnek, ha életmódszerűen szeretnénk folytatni a ketogén diétát. Ha a szervezet zsírból nyer energiát, a folyamat a máj ezirányú korlátozott kapacitása miatt melléktermékkel jár.

ketózis szív egészsége

A maradékból a ketózis folyamatában ketontestek keletkeznek. A ketontestek a májsejtekből a vérbe kerülnek, ezt nevezzük ketonaemiának.

Amikor a vizeletben is megjelennek, az a ketonuria.

7 Szív + Érrendszer támogató segítség

Önmagában a ketózis nem veszélyes, hisz ez az a természetes folyamat, amikor a szervezet energiát csinál a zsírból. Ez kóros anyagcserúthoz vezet, a fogyás a kezdeti siker után belassul vagy leáll.

A Ketózis Jelei, Mit Jelent és Egészséges?

A ketogén legfőbb veszélyei: Nő a szív- és érrendszeri betegségek kockázata: a túlzott zsírbevitelen alapuló diéták, így a ketogén is, a vérzsír értékek eltolódásával növelik a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. Emésztőszervi problémák kialakulása: a ketogén diéta a nem megfelelő tápanyagbevitel miatt hiányállapotokat idézhet elő, illetve gyomorpanaszokat, hosszú távon akár gyomorfekélyt is okozhat.

Ha kényszeresen kerülünk egy-egy tápanyagcsoportot, akkor az emésztési panaszokhoz vezethet. A ketogén túl zsíros, illetve rostszegény táplálékprofilja miatt nő az emésztőszervi megbetegedések valószínűsége.

  1. Fejfájás, pattanásos bőr, fáradtság, alvászavar és hasi panaszok - csak pár a ketogén diéta során előforduló problémák közül.
  2. Koleszterin és érbetegség megelőzése.
  3. Hipertóniával járó osteochondrosis
  4. Az orvos szerint káros a ketogén diéta | hu
  5. Miért nem egészséges a ketózis?
  6. Szemcseppek és magas vérnyomás

A szellemi teljesítmény hanyatlása, koncentrációzavarok: a drasztikusan alacsony szénhidrátbevitel fáradtságot, koncentrációhiányt, alvási zavarokat okozhat. Ennek hátterében az áll, hogy ketózis állapotában, glükóz hiányában a központi idegrendszer is ketontesttel próbál tankolni, és ebben a túlélő üzemmódban a szükséglete legalább egy részét ketontesttel fedezni.

De ez nem a természetes energiaellátási módját jelenti. Fotó: iStock Beüt a jojó-effektus: a ketogén diéta hosszabb távon való folytatása nehéz, mind fizikailag, mind lelkileg. A fent részletezett, panaszokkal járó hatások mellett sokan végül ketózis szív egészsége étrend egyhangúsága, és a belassuló fogyás miatt is a diéta abbahagyása mellett döntenek.

A ketogén diéta előnyei és hátrányai, avagy mindent a ketózisról

Ilyenkor a sejtek ismét glükózhoz jutnak, de mivel korábban ketózis szív egészsége üzemmódban dolgoztak, azonnal raktározni kezdenek, ez pedig ahhoz vezet, hogy többet és gyorsabban hízik vissza a diétázó, mint amennyit leadott. A károsodott anyagcsere pedig csak sok odafigyeléssel állítható helyre, illetve minél több jojóhatás éri a szervezetet a megalapozatlan diétás módszerek követése miatt, annál nehezebb lesz a visszatalálás az egészséghez. A ketogén abbahagyása esetén kifejezetten magas a jojó-effektus kockázata.

A pénztárca garantáltan karcsúbb lesz: az egysíkú étkezésért, mely a ketogénre jellemző, ráadásul nagyon borsos árat kell fizetni.

Tudományos értekezések

A nem idény jellegű zöldségek, mint az avokádó, a zsírdús tejtermékek, például a vaj, tejszín, zsíros sajtok, illetve a tenger gyümölcsei, valamint a tőkehúsok és különféle zsiradékok és olajos magvak kifejezetten drágává teszik ezt a diétát. Tehát még fizet is azért a diétába belevágó, hogy nagy eséllyel testi-lelki kudarcélmény érje.

ketózis szív egészsége

Farkas Kitti szerint, mint az élet annyi más területén, itt is igaz a mondás: 2 magas fokú magas vérnyomás mindig a legdrágább a legjobb, sőt! Ha a megfelelő ismeretekkel rendelkezünk testünk és anyagcsere-folyamatunk működéséről, nem dőlünk majd be csodadiétáknak, és felesleges költekezés és hiábavaló egészségügyi kockázatok helyett a saját életünket tehetjük értékesebbé.