A futás A súlyzós edzés sokkal jobb a szív egészségére, mint a kardió

Kardió edzés szív egészsége. Miben különbözik a sportkardiológia a kardiológiától?

Sándor Alexandra Valéria Biztosan hallottad már, hogy segít megőrizni a "ketyegőd" egészségét, ha rendszeresen jól megdolgoztatod kardió edzéssel.

HIIT KARDIÓ EDZÉS! Teljes test, eszköz nélkül!

De akár hiszed, akár nem, messze nem ez a "kardiózás" egyetlen előnye! Csökkenti a vércukorszinted A kardió edzés hozzájárul a cukoranyagcsere javulásához, ezáltal pedig a vércukorszint csökkenéséhez és az inzulinrezisztencia enyhüléséhez — akkor is, ha már esetleg kialakult a cukorbetegség. Ezért kulcsfontosságú a teljes életmódváltás emelkedett vércukorszint prediabétesz vagy már meglévő diagnózis esetén. A kötelezően előírt változtatások ilyenkor nem csupán a táplálkozásra — főleg a szénhidrátbevitel mérséklésére — vonatkoznak, hanem a testmozgásra is, hiszen hosszú távon akár már heti ötször félóra séta is mérhetően csökkentheti a vércukorszintet.

A kardiózáson túl természetesen a súlyzós vagy saját testsúllyal végzett gyakorlatok is jók.

Miért fontosak az egészség szempontjából a szív- és érrendszeri gyakorlatok?

Ne feledd: meglévő diagnózis esetén mindenképpen konzultálni kell a kezelőorvossal bármilyen életmódbeli változtatással kapcsolatban, akár saját magadról, akár a szeretteidről van szó!

Javítja a hangulatod Nem kell sokat gondolkodnod, hogy mit tegyél, ha szeretnél jobb kedvre derülni, vagy éppen felvidítani valakit. A kardióedzés — legyen szó például futásról, kerékpározásról, elliptikus trénerről, lépcsőzésről — ugyanis nemcsak "simán" felvidít, hanem valóban enyhíti a szorongás és a depresszió tüneteit.

kardió edzés szív egészsége magas vérnyomás esetén gyengeség és hányinger lehet

Olyannyira, hogy a terapeuták gyakran a kezelés részeként javasolják. Ha ugyanis jól átmozgatod magad, akkor olyan fiziológiai változások játszódnak le az agyadban mind hormonális szinten, mind pedig az érzelmek feldolgozásáért felelős hippokampusz régió méretébenamelyek elősegítik a mentális egyensúlyt.

Emellett meghosszabbítják az idegsejtek élettartamát is.

Hasonló témájú cikkeink

Bár a kardiózás hangulatjavító hatása gyakorlatilag azonnali, a fizikai szintű változásokhoz azért kell kardió edzés szív egészsége hónapnyi rendszeres edzés. Jobban tudsz aludni Ugye, milyen pocsék érzés, amikor fáradt vagy, de valamiért mégsem tudsz álomba merülni? Jó hír, hogy a bárányszámolásnál létezik jobb megoldás is, ami viszont nem jár olyan kellemetlen mellékhatásokkal, mint a pirulák.

Ha szeretnéd helyreállítani a belső órádat, vagyis az alvás-ébrenlét ciklusodat, nincs más teendőd, mint alaposan átmozgatni a tested egy jó kis kardióedzéssel.

Kiindulópont: a semmittevéshez képest minden mozgás jótékony hatású!

Ám nem csak egyszer, hanem lehetőleg rendszeresen! A tudomány mai állása szerint ugyanis nem vitás, hogy akiknek az életük részét képezi a kardió edzés legyen szó gyaloglásról, futásról vagy bármilyen kardiógépen végzett mozgásróltöbb időt töltenek a szervezet számára rendkívül pihentető mélyalvási szakaszban.

Vigyázz viszont a késő esti edzéssel, mert az sokaknál ellenkező hatáshoz vezethet! Vág tőle az agyad Azok, akik rendszeresen kardióznak, jobbak a "végrehajtó funkciókban", ami tulajdonképpen az információk rendszerezését, értelmezését és az annak megfelelő cselekvést jelenti.

Szívbetegség és sportolás

Már egyetlen edzés is serkenti az kardió edzés szív egészsége felelős prefrontális kéreg vérellátását az agyban, hosszú távon pedig javul az itt található sejtek közötti összeköttetés.

Észre fogod venni, hogy kardió edzés szív egészsége edzésre fordított idő mindig megtérül, elvégre gyorsabban tudsz tőle gondolkodni és dolgozni! Javul a memóriád Akkor se legyints, ha te vagy a memóriajátékok koronázatlan királya vagy királynője, mert mindig van hová fejlődni! Ha pedig azok közé tartozol, akik némi öniróniával mindig feljegyeznek mindent, mert tartanak tőle, hogy úgyis elfelejtenék, akkor pedig jobb, ha azonnal elkezdesz kardiózni.

kardió edzés szív egészsége magas pulzus 120

Ez a fajta testmozgás ugyanis úgy hat az agyra, s ezáltal a memóriára is, hogy a súlyos memóriaromlással fogászati egészség szívbetegség kardió edzés szív egészsége Alzheimer-kór, illetve az időskori demencia egyik legjobb megelőzési módjaként tartják számon.

A haszonra viszont nem kell évekig, évtizedekig várni, mert tanuláshoz vagy a munkáddal kapcsolatos fontos információk megjegyzéséhez is elengedhetetlen, tehát mindig hasznos, ha előtte mozogsz legalább egy kicsit. Jobban megy a tanulás Ezt azért emeljük ki, mert a tanulás jóval összetettebb folyamat az információk puszta megjegyzésénél, tehát nemcsak memória szükséges hozzá, hanem valami más is.

Ne feledd, hogy nem csupán az számít tanulásnak, ahol konkrét tananyagot kell elsajátítani, hanem az is, amikor a való életben elsajátítasz egy új rutint, a valahová vezető utat, egy mozdulatsort vagy egy étel elkészítését.

9 érv a kardió edzés mellett: nem csak a szívednek tesz jót! :: Fitness Akadémia

A kardiózás és az erősítés egyaránt növeli a neuroplaszticitást, ami az agy és a teljes idegrendszer alakíthatóságát, alkalmazkodóképességét, sőt ezzel együtt a gyógyulásra való képességét is jelenti. Segít leküzdeni az ízületi fájdalmat Ha bármilyen ízületi fájdalommal küzdesz, óriási lehet a kísértés, hogy magas vérnyomás 6 éves gyermekeknél pihenj.

kardió edzés szív egészsége magas vérnyomás és akupunktúrás pontok

Olykor valóban a pihentetés a megoldás, erről azonban jobb, ha nem egyedül döntesz, hanem szakorvos segítségével. Ő valószínűleg azt is el fogja mondani, hogy a rendszeres kardió edzés szív egészsége hosszú távon segít a krónikus ízületi panaszok kialakulásának megakadályozásában, vagy ha már kialakultak, akkor azok csillapításában.

Az ízületeid "munkáját" úgy tudod a leghatékonyabban könnyíteni, ha leadod a felesleges kilókat, és gondoskodsz a rendszeres, körültekintő átmozgatásukról. Valakinél ez szigorú gyógytornát jelent, míg másnál maratoni futást: ezért fontos, hogy ismerd a saját testedet, és adj a szakember véleményére!

Teljesítmény-optimalizálás

Javítja a légzésed A légzés olyan ösztönös folyamat, amiről talán még eszedbe sem jutott, hogy lehet "jól" vagy "kevésbé jól" csinálni. Talán csak akkor, ha valamin úgy meglepődtél, hogy elfelejtettél levegőt venni. Pedig érdemes tudatosítanod magadban, hogy minden percben lehetőséged van éltető oxigént szívni a szervezetedbe, ami fizikai és mentális szinten egyaránt fontos.

Hiszen tapasztalhattad már, hogy ha lelassítod a légzésedet, akkor "automatikusan" megnyugszol. A kardió edzés kiváló alkalom arra, hogy megtanuld a lehető leghatékonyabban venni a levegőt, mert a terhelés miatti fokozott oxigénigény egyszerűen rákényszerít erre. Erősíti az immunrendszered Ha rendszeresen kardiózol, akkor a szervezeted hatékonyabban tud fellépni a vírusok, a baktériumok vagy akár más kórokozók ellen.

Hogyan kell edzeni a szívizmot

Ez részben a fokozott vérkeringésnek tudható be, ami azzal jár, hogy az immunrendszer részét képező sejtek és vegyületek könnyebben eljutnak mindenhová a testedben. Az edzés és az immunrendszer kapcsolata egyébként évtizedek óta népszerű kutatási téma, s azon keveset egyike, ahol a lényeget illetően teljes egyetértés alakult ki: akik rendszeresen mozognak, azoknak erősebbnek bizonyul az immunrendszerük, és kész. Hasonló témájú cikkeink.